18 Ağustos 2012 Cumartesi

Son sözlerime şerh düşüyorum, KORKMA BEN VARIM.


''Bu kitapta anlatılan olayların hepsi gerçektir, fakat hiçbiri henüz cereyan etmemiştir.''
diye bir girişle başlayan,farklı,ilginç,sıradışı bir tarzı olan Murat MENTEŞ imzalı,enteresan bir roman...


Murat MENTEŞ...Farklı bir kalem üstadı..Kelimeleri kendince hizaya sokan,onlarla dans eden ve ettiren ,dolayısıyla bizleri de mest eden ,kelime cambazlıkları bol bir yazar..
''Kelimelerle oyun oynayarak, fırlama ifadelere başvuruyorsun''diyen bir okura,kelime oyunları bahsinde "nimetle oyun oynanmaz" diyerek, kelimelere yeni bir rütbe kazandıran, fenomen kişi..


Bazı kişiler(çoğu zaman ben de yaparım bunu) kitap okurken ,bazı cümlelerin,kelimelerin altını çizer ya ,işte bu kitapta altı çizilmedik yer bırakamazsınız .Adı bile çizilmeye değer :)
Şimdi nerden bulursunuz bilmiyorum ama gidip hemen  bir şekilde 'Korkma Ben Varım' ı edinin.Pişman olmayacaksınız.

“Bu kitap karnaval sırasında başgösteren bir bombardımana benziyor.”

İşte size kitaptan inciler:


'Ölümden korkuyorduk, çünkü insandık' (s.13)

'Aşk insanın sadece psikolojisini ve kimyasını değil; tarihini, müzigini, coğrafyasını, edebiyatını, fiziğini, beslenme çantasının içindekileri, hayat bilgisini de değiştiriyor' (s.13-14)

'Son sözlerime şerh düşüyorum, KORKMA BEN VARIM' (s.17)

'Kafa karışıklığı sık görülen bir şeydir' (s31)

'Kartları kader karıştırır, biz oynarız' (s.37)

'Herkesin üç kişiliği vardır; ortaya çıkardığı, sahip olduğu ve sahip olduğunu sandığı' (s.40)

'İnsan, kendi samiyetinin altını çizmeye kalkıştı mı, ister istemez üstünü de çiziyor. Samimiyet, mahremiyetle mukayyet olsa gerek' (s.42)

'İntikam şarabı, yaraları ham olanlara şifa verir' (s.47)

'İnsan boş bir tüfektir ama bakarsın bir gün patlar' (s.54)

'Yas sezonluk bir duygudur' (s.59)

'Elli yaşındaki bir adam kendini otuz yaşında hissediyorsa, yirmi yılını boşa harcamıştır' (s.101)

'Bazı ihtimaller ihtimal olarak kalmaya mahkumdur' (s.112)

'Rüyalar alınyazımızın ayrılmaz parçalarıdır'(s.121)

'Ölümden degil, gelecekten korkuyorum' (s.212)

________________________________________

Kitapta bahsi geçen ve de kitapla kısmen bütünleşen Ayten Alpman'ın - Ben Varım - (sayfa 153 ve 257) adlı parçasına da yer vermek istedim burda..İyi dinlemeler :)



Dip Not:Murat MENTEŞ 'in ilk kitabı ''Dublörün Dilemması''nı bulup da okuyamadım ama duyumlarıma göre ilk kitap da bir harikaymış ..Okuyanlar varsa yorumlarını bekliyorum.Hatta kitabı da bekliyorum :))

2 yorum:

Zeynebi dedi ki...

İlk Dublörün Dilemmasını okumuştum ve dediğin gibi neredeyse tüm kitabı çizdim;)Daha sonra Korkma Ben Varım'ı okudum..Bence Dublörün Dilemması daha güzel bir an önce okumalısın;)

Dilek dedi ki...

Aldığım duyumlar da o yönde.O zaman hiç vakit kaybetmeden bu kitabı bulmalıyım :))