3 Ekim 2012 Çarşamba

3 Idiots(Üç Aptal)-All is well (Her şey yolunda)


Az önce izlemeyi bitirip , şiddetle tavsiye etmek üzere bloğumun başına geçtiğim , bende müthiş etkiler bırakan, tek kelime ile ‘HARİKA’ bir filmden bahsetmek istiyorum size.
Hindistan sinemasının(Bollywood) zirve filmlerinden biri;
''3 Idiots yani 3 Aptal ! ''

Öncelikle , bu filmin herkes ,anne, baba,öğrenci ve özellikle de eğitimciler tarafından mutlaka izlenmesi gereken müthiş bir film olduğunu söylemeliyim..

2009 Hindistan yapımı filmin yönetmeni, Rajkumar Hirani. Film,  kısaca  Hindistan’ın en iyi mühendislik okuluna başlayan öğrencilerin hayatını anlatıyor. Sistemin daima yarış üzerine kurulu olduğu, herkesin en iyi olmaya çabaladığı bir okulda sistemi değiştirmeye çalışan bir öğrenci ve onun en yakın 2 arkadaşının başından geçenler, hayattan aslında ne istedikleri anlatılıyor.Ranco karakterinin başrolünü oynadığı filmde dram ve komedi  en iyi şekilde harmanlanıp bize öğretici bir film olarak sunulmakta..
Filmdeki olaylar hakkında fazla ayrıntı vermek istemiyorum ama şu kadarını söyleyebilirim ki filmde hem öğrenci hem de öğretmenlere inanılmaz güzel mesajlar var.

Film 5 ana tema üzerine kuruluyor.
1’incisi; başarı delisi olma, mükemmeli yakalamaya gayret et, başarı seni kovalar.

2’ncisi; Başarılı öğrencileri tutup, zayıfları terk etme, adil davran.

3’üncüsü; korkuyla  eğitim olmaz. Filmde de aynen şöyle deniyor: ‘Aslanlar kırbaç korkusuyla sandalyeye oturmayı öğrenir. Bu yüzden biz onlara iyi eğitilmiş deriz ama ‘’iyi eğitim almış ‘diyemeyiz.’

4’üncüsü; sınav sonuçlarında sıralama olmamalı. Birinci ve sonuncu afişe edilmemeli.

5’inci mesaj; robot değil, insan yetiştirelim. İnsanlar diploma ve sınav için yaşamamalı.”

Filmde Hindu eğitim sistemindeki çarpıklığın ,ülkemizdeki aksaklıklarla örtüştüğünü de görebiliyoruz..

Gerçekten filmi izleyen her kişide iz bırakacak olan müthiş bir film.2 saat 45 dakikanın nasıl geçtiğini bile anlamayacaksınız.

Şiddetle tavsiyemdir.Hiç vakit kaybetmeden izleyin derim..

İzledikten sonra film hakkındaki yorumlarınızı da bekliyorum…

zubi dubi zubi dubi pum paaraaaaaa :))))



Filmi tek part halinde burdan da izleyebilirsiniz :)

4 yorum:

Taha Mutlu dedi ki...

Aslında Türkiye'deki eğitim sistemindeki eksikliklerin yansıması gibi bu film.Monoton bir seyirde öğrenmek için değil,gençlerin ruhlarını öldürmek için çabalıyorlar .Fabrikadan çıkma sabit fikirli ,üretemeyen insanlar yetiştirmeye çabalıyoruz.Eleştiriyoruz ama bir adım öteye gidemiyoruz.Yazında belirtiğin gibi film bir çok noktaya değiniyor.İzlemeyen pişman olur.

Dilek dedi ki...

Evet Türkiyemizle örtüşen çok yönler var filmde.Senin de dediğin gibi izlemeyen pişman olur ...
tşk.ler...

Rabia dedi ki...

Ay allah razi olsun internetim yok izleyemedim cok iyi oldu

Zeyneb dedi ki...

Sayfanızı yeni keşfettim. Hakkımda kısmına yazdıklarınız çok hoş. Sanirim bundan sonra detaylica takibe alıcam sizi. �� Bir şey merak ettim. Film hakkında yaptiginiz 5 ana tema tamamiyle kendi çıkarimlariniz mı.?